Tuesday 1 December 2009

1 decembrie...degeaba

"Cu riscul de a-mi atrage antipatii, va marturisesc ca ziua nationala nu imi trezeste nici o emotie. Nu sunt patriot, nu sunt dispus sa imi dau viata pentru tara si in general nu dau doua parale pe "simtiril romanesti". Astazi, identitatea nationala inseamna hotie, tupeu, parvenitism, lacomie, mizerie, gropi, marlani care isi sufla mucii pe strada. Mai mult decat acum 20 de ani, Romania inseamna Mailat, blonda lui Iri, a lui Bote sau a oricui domn generos, inseamna tot felul de "escu", descalecati prin Parlament si pe la Cotroceni dupa care invariabil - viata noastra a fost mai proasta. Romania inseamna si Covaliu sau Dragulescu, insa prea rar si prea putin vizibil in noianul de Ritzi sau Ciumac. Astazi suntem vulgari si analfabeti, supraponderali, ignoranti si, in general, ignorabili.
1 Decembrie nu inseamna, pentru mine, nimic. Poate doar prima zi dintr-o iarna stupida si repetitiva, ca imnul de stat"

***

L-am citat mai sus pe Liviu Stanciu cu un articol aparut in "Oblique Tv Magazin", nu pentru ca am ramas in pana de idei , dar pur si simplu pentru ca subscriu la ceea ce spune.
Nu mai avem ce sarbatori la 1 decembrie si oricum mai mult de trei sferturi dintre romani nu stiu ce s-a intamplat atunci...sau nu le pasa.
Sarbatorim doar ziua ProTv probabil, ne scalambaim si facem mici in orice loc liber fie ca o facem in parcare sau in gradina blocului, fie ca o facem pe singurul petic de iarba din putinele paduri pe care le mai avem. Astia suntem si ne meritam unii pe altii.

No comments: