Tuesday 15 May 2007

A fost odata....copilaria


Cuvantul asta imi trezeste o multime de aminitiri, care mai de care. Un singur cuvant care ma face sa imi aduc aminte de primul meu ghizdanel; era mov si ma facea atat de fericita incat nu mai aveam nevoie de nimic altceva, in prima zi de scoala. De serile in care vorbeam cu frate-miu pana spre dimineata despre ce cadouri ne-ar placea sa primim de Craciun. Mai conta micul amanunt ca abia peste inca doua luni urma sa fie Craciunul? Mosul era adevarat si in fiecare an manca prajiturile pe care i le puneam sub brad, ca sa nu mai zic de faptul ca ne si raspundea la scrisorile pe care i le lasam.
Copilaria imi aduce aminte de zilele intregi pe care le petreceam afara, la joaca, in spatele si mai apoi in fata blocului; ma jucam cu Rares, cu Adi si Alex, vecinii mei, pana seara de tot, cand ne chemau parintii in casa. Cand spun copilarie spun joaca in zapada pana cand ne ardeau mainile, obrajii si panatalonii erau atat de ighetati, ca puteai sa ii spargi.
Dar ce inseamna copilaria fara desenele animate? Stiu ca imi placeau la nebunie desenele cu Captain Planet si ma jucam cu frate-miu impartindu-ne personajele; Sandie Bell sau cum o chema pe fetita cu coditele era si ea nelipsita, Motomartienii, Plastic Man si mult mai cunoscutele Tom si Jerry.
Imi aduc aminte ca atunci cand se intorcea mama de la servici ne aducea niste prajiturele de ciocolata, care aveau un ursulet desenat pe ambalaj, iar cand venea tata seara ne lua in brtate, ne pupa si ne ridica “pana la tavan”. Imi placea sa ma joc cu masinutele si, din cand in cand, ma jucam cu frate-miu cu papusile mele Barbie. Nici acum nu ma iarta ca lui ii dadeam papusile dezbracate si ii spuneam ca au haine culoarea pielii, iar toate papusile mele aveau 3 seturi de haine.
Vacantele de vara petrecute la Breaza; vacantele la mare si mai ales plimbarile de pe faleza, seara, cand tata ma punea pe umerii lui si asa mergeam toata statiunea.
O copilarie plina de aminitiri, care mai de care mai frumoase; poate pentru ca mi-a placut asa de mult acea parte a vietii, am mai pastrat inca acel copilas, undeva, acolo in sufletul meu.

No comments: