Monday 1 June 2009

Cum sa te enervezi in 3 pasi simplii


Inscrierile pentru examenul de licenta se fac intre 1 iunie si 5 iunie. Printre actele de care ai nevoie, bineinteles printre multe altele, este si o fisa de lichidare de la biblioteca - trebuie sa ti-o stampileze ca dovada ca nu ai vreo carte "uitata" acasa, pe birou. Doar asa te poti inscrie.
pasul 1:
Zis si facut, ma prezint astazi in primul rand la "centrul de imprumut carte" ( asa se cheama mai nou biblioteca ) si dupa ce stau la o coada de juma' de ora, dupa ce explic ca nu am si nici nu am avut un permis de biblioteca in viata mea, obtin mult dorita stampila.
Mandra de reusita, ma asez docila la coada interminabila de la secretariat si astept sa ma inscriu, in sfarsit. Cand ajung in fata, la ghiseul verde, o voce pitigaiata imi intinde foaia inapoi si imi spune "si stampila de la facultatea de sociologie unde e?!" Bineinteles ca nedumerita cer mai multe explicatii; coada din spatele meu incepe sa se enerveze, dar in sfarsit secretara imi spune ca este incheiat un acord, si, cu permisul de la facultatea mea, pot imprumuta carti de la facultatea de sociologie...

pasul 2:
"Dar eu NU AM AVUT NICIODATA un permis de biblioteca!"
"Nu conteaza, vrei sa te cred pe cuvant? Trebuie sa te duci si la sociologie sa iti stampileze si acolo foaia!"
Nervoasa pana peste cap, ma duc si la facultatea cealalta, ma asez la o coada si mai mare decat primele doua la care am stat astazi. Dupa o ora si jumatate, imi vine randul si obtin micuta stampila si cuvintele pretioase "nu are debite".

Victorioasa a doua oara astazi, ma indrept in fuga catre facultatea mea pentru a fi sigura ca ma inscriu astazi; au program de la 12 pana la 15 pentru inscrieri si nu vrem sa ratam intervalul, nu? Ajung pe la 14.45 din nou la ghiseu si intind actele cu hartiuta de la sociologie la inaintare.

pasul 3:
"Asta nu-i necesara!", imi spune vocea pitigaiata in timp ce imi arunca in fata hartia pentru care m-am luptat atat..."ai deja stampila"
"Dar...aaa...m-ati trimis sa o obtin, altfel parca nu ma puteam inscrie"
"aaa, stai linistita, nu am vazut ca ai deja stampila de la noi de la facultate; puteai sa te inscrii de prima data."
Simteam ca plesnesc de furie; timp de o milisecunda imi trec prin minte cele mai dureroase metode de tortura din Evul Mediu, iar protagonista este ea, Secretara Suprema, care m-a facut sa pierd astazi 4 ore de invatat...

Dupa doua facultati si multiple interactiuni cu aceste forme de viata, oarecum inteligente, as fi spus ca m-am obisnuit...DAR NU, nu ma pot obisnui cu nesimtirea si incompetenta...in conditiile in care am 10 zile in care sa invat pentru doua examene de licenta!

1 comment:

espritdesmots said...

Stai ca nu ai avut interactiune cu Biroul de diplome al Universitatii Bucuresti. Sa vezi acolo aventuri si peripetii rupte parca din romane.