Thursday 20 March 2008

Happyness? Gluck? Felicite? Beatidutine? doar Fericire...


Esti fericit/a? ai fi tentat sa zici "da"...dar cand esti fericit? Sau mai bine zis...ce este fericirea? Am asa o vaga idee, dar hai sa aflam exact, sau sa incercam sa ne apropiem cat mai mult de adevaratul sens al acestui cuvant...in primul rand stau si ma gandesc ca fericit este sinonim cu bucuros si chiar cu vesel si bine dispuns, asa ca decid sa consult un "prieten", in cazul de fata un dictionar. Iata ce am gasit:
Fericire = stare de multumire sufleteasca intensa si deplina; mmm...ceva nu imi place asa ca incep sa caut urmatorul cuvant care sper sa ma mai lumineze.
Bucurie = sentiment de multumire vie, de satisfactie sufleteasca; mmmm...incerc urmatorul cuvant:
Veselie = stare de buna dispozitie, de voiosie, de voie buna; deja incepe sa se contureze ceva...inlatur ultimul cuvant pentru ca nu e ceea ce caut si mai ramane sa imi dau seama care este diferenta dintre "bucurie" si "fericire". Din nou incep si caut alaturi de amicul meu "DEX" cuvintele care ar face diferenta intre cele doua. Astfel:
Sentiment = proces afectiv specific uman care exprima atitudinea omului fata de realitate; facultatea de a simti, de a cunoaste, de a aprecia pe cineva; constiinta.
Stare = situatie in care se afla cineva; fel in care se simte cineva, dispozitie.

Ei bine sunt gata sa trag o prima conlcluzie. Sentimentul este un proces afectiv care se instaleaza intai ca o dispozitie, iar intr-un final printr-o cristalizare devine stabil si de neschimbat...Sa spunem ca sentimentul este superior unei dispozitii; asta inseamna, altfel spus ca sentimentul bate starea.
Intotdeauna am crezut ca fericirea este mult mai intensa si ca este un sentiment deosebit de puternic...ei bine conform dictionarului se pare ca BUCURIA este net superioara FERICIRII.
Bine...si dak eu consult acum si celalalt prieten pe care il am pe langa DEX? Inima imi spune ca "plang de fericire" . Inima imi spune ca atunci cand ea bate cu putere, cand simt ca mi se inmoaie picioarele sau atunci cand mi se umezesc ochii, atunci cand imi vine sa tip, sa sar, sa dansez...atunci abia sunt fericita in adevaratul sens al cuvantului. Atunci cand ceva sau cineva ma face sa zambesc sunt bucuroasa. Sunt bucuroasa ca am prins tramvaiul de dimineatza, sunt bucuroasa ca am facut bine la un examen, sunt bucuroasa atunci cand ma intalnesc cu prietenii si iesim in oras. Sunt fericita atunci cand sunt iubita si iubesc, indiferent ca ma refer la EL sau la prietenii si familia mea.
Putem spune atunci ca fericirea este strans legata de dragoste ( indiferent de forma ei ) ? Eu zic ca "Da" si nu imi trebuie un dictionar sa imi spuna cand sunt fericita sau cand sunt bucuroasa, trista sau suparata...Pur si simplu, SIMT.

No comments: